Maak kennis met onze marketing werkstudent
Maak kennis met onze werk-student op de marketing afdeling, gericht op grafisch ontwerp expertise
Maak kennis met onze werk-student op de marketing afdeling, gericht op grafisch ontwerp expertise
Naam: Thijs Siemens Eerste dag bij Femto: 01-12-2019 Functie: Werkstudent |
Thijs heeft al vier jaar lang in alle stilte bijgedragen aan ons team. Deze maand treedt hij eindelijk op de voorgrond met zijn eigen webpagina. Als u meer wilt weten over zijn achtergrond en zijn bijdragen aan ons bedrijf, nodigen we u van harte uit om het volledige interview te lezen.
Kun je wat meer vertellen over je achtergrond en studie in ruimtelijke ordening en planologie? Heeft deze achtergrond bijgedragen aan het werk binnen het marketingteam?
Ik doe op dit moment inderdaad de opleiding ruimtelijke ordening en planologie aan de Hogeschool Rotterdam. Daar leer ik over het indelen van de openbare ruimte in steden, rekening houdend met de omgeving en omwonenden. Dit heeft op een hele andere manier invloed op mijn baan hier bij Femto Engineering, omdat mijn kijk op design en vormgeving aanzienlijk is veranderd. Ik houd me dan ook logischerwijs veel bezig met de grafische aspecten binnen Femto Engineering.
Jouw bijdrage aan het marketingteam ligt voor groot deel in het grafische domein, kun je specifieker zijn over de grafische tools en programma’s waar je ervaring mee hebt? Heb je voorbeelden van eerdere projecten waarbij je grafische vaardigheden een belangrijke rol speelden?
Binnen Femto Engineering zijn we binnen het marketingteam actief bezig met continue innovatie en het naar buiten brengen van de activiteiten van Femto. Dit doen we voornamelijk door samen te werken met onze engineers om animaties en visueel materiaal te creëren. Ik maak daarbij veel gebruik van ontwerpprogramma’s zoals Photoshop, Illustrator en InDesign, waarmee ik tal van projecten voor Femto heb kunnen realiseren. Een voorbeeld van zo’n project is onze wekelijkse CFD Tuesday-post die we op onze sociale media delen
Marketing vereist vaak creatieve oplossingen om de aandacht van doelgroepen te trekken. Kun je een voorbeeld geven van een situatie waarin je out-of-the-box moest denken om een probleem op te lossen of een project te realiseren?
Femto Engineering is een bedrijf dat zichzelf graag profileert als een innovatieve organisatie, en dat weerspiegelt zich ook in onze visuele identiteit. We zijn actief op tal van beurzen en streven ernaar om met onze stand opvallende aandacht te trekken. Een paar jaar geleden hebben we onze huisstijl volledig vernieuwd, wat ook betekende dat onze grote achtergronden en prints moesten worden aangepast. Dit ging gepaard met de ontwikkeling van een geheel nieuw standontwerp en een uitgebreide discussie over de keuze van het systeem en het ontwerp. Na enkele weken van overleg hebben we het juiste systeem gekozen en meerdere ontwerpen ontwikkeld. Nu, enkele jaren later, zijn we opnieuw bezig met innovatie. Hoewel het soms moeilijk kan zijn om afscheid te nemen van onze oude ontwerpen, zien we het als een uitdaging om nog betere designs te creëren. Deze zullen binnenkort te bewonderen zijn op onze volgende beurs
Het combineren van ruimtelijke ordening en planologie met marketing lijkt op het eerste gezicht misschien ongebruikelijk. Zie je enige overlappende aspecten tussen deze twee gebieden?
Het zijn zeker twee verschillende werelden, maar er zijn zeker overlappende aspecten. Ik denk meteen aan het belang van een overzichtelijke en logische presentatie, zoals het vermijden van het gebruik van vijf verschillende lettertypen in één afbeelding. Het belangrijkste aspect in ons werk is dat iemand anders onmiddellijk moet kunnen begrijpen wat er gebeurt en wat er bedoeld wordt. Zeker in ons vakgebied, waarin Femto Engineering opereert, kan het voor een buitenstaander zoals ikzelf moeilijk te begrijpen zijn. Daarom is het voor mij gemakkelijk om te beoordelen of iets begrijpelijk is voor iemand die weinig of geen kennis heeft van dit vakgebied.
Tot slot, wat zijn je verwachtingen en doelen voor de aankomende jaren?
Femto Engineering blijft de uitstraling van het bedrijf doorontwikkelen en innoveren. Voor ons marketingteam betekent dit dat we de komende tijd enorm druk zullen zijn. We hopen dat de resultaten binnenkort te zien zullen zijn op beurzen en op onze sociale media.
Heeft u vragen voor ons? Neem dan gerust hieronder contact met ons op.
Heeft u vragen of interesse in één van onze diensten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen u graag.
Bij Femto Engineering helpen we bedrijven hun innovatieve ambities te bereiken met specialistische engineering consultancy, software en R&D.
Wij zijn Siemens DISW Expert Partner voor Simcenter Femap, Simcenter 3D, Simcenter Amesim, Simcenter STAR-CCM+ en SDC Verifier. Neem contact met ons op en laat FEM en CFD voor u werken.
Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks FEA kennis, nieuws en tips gratis in je inbox.